Pomerite nadole
Ukusna odeća
Hrana plus papir je jednako moda za Grečen Rers.
Za ilustratorku Grečen Rers hrana i moda su neraskidivo povezane. Samo jedan od razloga zašto koristi voće i povrće da bi stvorila čudnu dizajnersku odeću na papiru.
Sve je počelo sa tri crne kupine. Grečen Rers ih je stavila na list papira i nacrtala graciozne ženske figure oko voća u stilu klasičnih modnih crteža − kao da su voće i povrće sasvim normalni elementi dizajnerske odeće. Zapravo, ova ilustracija sa kupinama je trebalo da bude samo razglednica iz sunčanog San Franciska prijatelju koji je žudeo za svežom hranom tokom hladnih zimskih meseci na istočnoj obali Sjedinjenih Država. Ili bar tako Grečen govori velikim modnim časopisima kao što su Harper’s Bazaar i Elle otkad su otkrili nju i njen profil na Instagramu. Tu je Grečen na kraju postavila svoju sliku haljina sa kupinama. Uskoro su stigle pantalone od svetlo zelenog graška, lisnata večernja haljina sa zvonastom suknjom od brokolija i kaput od kriški breskve. Od tad je dizajnirala čitavu kolekciju od voća i povrća. Ponekad doda malo brze hrane, kao što je kroasan od kog je napravila mini suknju u obliku jajeta ili biskvit za balon suknju.
Hrana kao izraz ličnosti
Kada pitate Grečen Rers o njenom procesu stvaranja, naglašava da njeni crteži moraju da budu spontani. „Jednostavno radim s onim što me okružuje − a šta god da se dogodi, tu su uvek olovka, blok za crtanje i malo hrane”, kaže. Tačno je da fine linije i živahne poze njenih modela od voća i povrća daju njenim crtežima lagane karakteristike koje ne mogu da budu neprirodne. Grečen jednostavno crta. Ona ne razmišlja previše o tome. „Jednostavno stavim hranu na papir i crtam oko nje. Stvarno je brzo”, kaže nam umetnica. A ipak svaka od njenih figura ima svoju jedinstvenu ličnost, prenetu određenom pozom, ali pre svega vrstom hrane koju koristi i odećom koju crta. Činjenica da i moda i hrana pružaju sredstvo za izražavanje sebe prisutna je na Grečeninim crtežima. „Ono što jedemo i ono što nosimo predstavljaju dva načina za izražavanje aspekata naše ličnosti. A istovremeno su oba ta načina tako vizuelna da jednostavno morate da ih povežete.” Tako Grečen Rers objašnjava pozadinu svog rada. Ličnost koju unosi u svoje figure i njihovu odeću je određena hranom koju koristi: „Boje, oblik i raspoloženje u kom se nalazim određuju moj stav prema ilustracijama.”
Kada kore od banane postanu dimije
Njeni najdraži crteži su oni na kojima kore od banane postaju moderne dimije i onaj na kom je list blitve stavljen na telo figure poput luksuzne večernje garderobe za crveni tepih. „Obe kreacije izgledaju kao odeća koju biste zaista mogli da nosite − zamislite samo da su napravljene od svile umesto od voća i povrća!” Grečen Rers je započela karijeru u modnoj industriji tako što je učila o modi i o mogućnostima koje ona pruža na koledžu. Modni dizajn joj je dao osećaj za crtanje ljudske figure. „Ali glavna stvar koju sam naučila je da je crtanje zabavnije od dizajniranja”, dodaje. Zbog ove ljubavi prema crtanju je postala ilustratorka nakon što je napustila koledž, a i dalje radi u toj oblasti.
Prazan list papira je igralište za maštu Grečen Rers. Ali manje je sklona avanturama u kuhinji i kaže nam: „Moje kuvanje je zaista dosadno.” Osim jedne stvari: „Kada sam raspoložena da pravim žurku, zaista dam sve od sebe.” Voli i da pojede izvanrednu večeru u restoranu i uživa u trenutku kada hrana nije prelepo servirana na papiru, već kada je kuvar servira na tanjiru. Kaže nam: „Obrok koji sam jednom jela u restoranu Benu u San Francisku bio je najinspirativnija kombinacija jela koju sam ikad probala. To je bila prava umetnost, bez obzira na to što je trajala kratko.” Ako želite da krenete Grečeninim stopama, restoran Benu nudi modernu američku kuhinju sa jelima kao što su sezonski kavijar od lososa sa ručno ceđenim uljem od susama ili praziluk sa crnim tartufima i šunkom. To je jedan od najboljih restorana u Sjedinjenim Američkim Državama. U jesen 2014. godine glavni kuvar Kori Li postigao je nešto (gotovo) nemoguće kada je dobio treću Mišelinovu zvezdu.
Autor: Nina Hajtele (Nina Heitele)
Fotografija: © Grečen Rers (Gretchen Röehrs), © Annie Martin